-
Hoe moet ik mijn producten ontkalken?
Ontkalk het reservoir regelmatig en maak hiervoor uitsluitend gebruik van alcoholazijn. Giet een mengsel van 50% water en 50% alcoholazijn in het afgekoelde en uitgeschakelde apparaat. Laat dit een hele nacht inwerken en leeg vervolgens het reservoir. Herhaal indien nodig totdat alle kalkaanslag verwijderd is. Schakel de stroom van het apparaat in en voer twee opwarmcycli uit waarbij het reservoir uitsluitend met schoon water gevuld mag worden om het goed schoon te spoelen. Reinig vervolgens de kom en alle toebehoren met warm zeepsop.
Gebruik nooit chemische ontkalkingsmiddelen of ontkalkingsproducten voor koffiezetapparaten in het reservoir.
-
Moet de pakking van de Babycook regelmatig worden vervangen?
Als de pakking altijd op de juiste wijze wordt gereinigd (niet geschikt voor de vaatwasser) en correct wordt aangebracht, hoeft deze niet te worden vervangen. Dit onderdeel kan echter slijten. Controleer van tijd tot tijd of het geen barsten of scheuren vertoont.
-
De bodem van het reservoir van mijn Babycook vertoont bruine deeltjes. Is dit gevaarlijk?
Die bruine afzetting betreft kalkaanslag die bij het verwarmen bruin kan worden. U moet het reservoir dus ontkalken. Deze aanslag is echter niet giftig voor het kind en het risico dat deze aanslag in contact komt met het voedsel is zeer klein.
-
Ik ben de kookgids van mijn Babycook kwijtgeraakt.
Welke hoeveelheden water moet ik in het reservoir gieten voor het bereiden van de diverse levensmiddelen?